گنبد مینا in Camden Enterprise Hotel

  • July 18, 2020, 3:47 a.m.
  • |
  • Public

نگاه کردن به آسمان و تماشای ستارگان درخشان قطعا برای تمامی افراد می تواند بسیار لذت بخش و جذاب باشد. خیلی از افراد علاقمند هستند که ستارگان و شهاب سنگ ها را از نزدیک تر و با کیفیت بیشتری مشاهده نمایند. گنبد مینا در شهر تهران شرایطی را فراهم نموده که افراد بتوانند سفری در راه شیری داشته باشند و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند. این اثر معماری بی نظیر با سقف گنبدی آبی رنگ اش که به گنبد مینا یا پلانتاریوم شهرت دارد در دل پارک آب و آتش به خوبی چشم نوازی می کند و اگر از پل طبیعت عبور کنید شاهد این مجموعه زیبا خواهید بود. با مجله مستر بلیط همراه باشید تا با گنبد مینا این اثر معماری قرن معاصر بیشتر آشنا شوید.

تاریخچهتاریخچه

ایده ساخت گنبد مینا
در زمان ساخت پل طبیعت و پارک آب و آتش ایده ساخت این مجموعه نیز مطرح شد و این پروژه پس از مدتی با همکاری شهرداری همزمان با ادامه سایر پروژه هایی که در اراضی عباس آباد انجام می شد آغاز گردید. پروژه ساخت گنبد مینا از سال 1387 تا سال1393 ادامه یافت و در پایان سال 1393 مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه در واقع آسمان نمایی است که کهکشان راه شیری و اطلاعات کاملی در رابطه با آن را برای بازدید کنندگان به تصویر می کشد. البته در این مجموعه مطالب مفید و آموزنده ای در خصوص علومی مثل شیمی، فیزیک، زمین شناسی و …ارائه می شود.

جذابیت ها و برنامه های هیجان انگیزی که در گنبد مینا وجود دارد موجب شده که افراد زیادی به این مجموعه علاقمند شوند و به بازدید از آن بروند. بخش قابل توجهی از بازدید کنندگان گنبد مینا دانشجویان و دانش آموزان مدارس تهران هستند که به عنوان اردوهای یک روزه تهران گردی این مجموعه را انتخاب نموده اند. گنبد مینا به عنوان بزرگترین آسمان نمای خاورمینه در زمینی به مساحت 1800 متر مربع احداث شده و دارای ظرفیت 150 نفر می باشد. ساخت این بنا بر اساس معماری ایرانی اسلامی انجام شده است و در آن مفاهیم علمی و نجوم به صورت سه بعدی در معرض نمایش قرار می گیرد.

https://mrbilit.com/mag/minas-dome/


No comments.

You must be logged in to comment. Please sign in or join Prosebox to leave a comment.